#InpirerendGeluk #1

#InspirerendGeluk is een projectje op de blog van Sas. Het is een vervolg op haar vorig projectje, waar 'k toen niet aan deelnam (daar 'k haar nog niet kende ;) ). 'k Vond 't wel leuk & besloot mee te doen. Een leuke manier om m'n lege blogdagen in te vullen ;) Maar ook om jullie mij beter te leren kennen. Geniet van mijn #InspirerendGeluk

ⒸEvelyneVergote



Ik had 't er al over op m'n blog, maar bij deze kan 'k iets meer uitleg geven over m'n 2 passies. 
Mijn allereerste passie was muziek. In m'n jeugd begon 'k meer & meer naar muziek te luisteren. De radio speelt hier thuis dan wel dagelijks (op een zender die niet bepaald mijn voorkeur is), toch begon 'k pas als tiener echt naar muziek te luisteren. In die tijd was 't de trend om een keuze te maken tussen Gabber of Skater. Dat had te maken met een bepaalde kledingsstijl & ook de muziek waar je naar luisterde. Daar 'k thuis niet aangespoord werd om in die rij mee te lopen, genoot 'k in stilte van mijn soort. Ik begon met gewoon de liedjes die je in de Ultratop hoorde. Op Zaterdag was dat dan de gewoonte om in de late middag naar deze top te kijken op TMF. Dé muziekzender van 't moment. Van daar uit begon 'k opeens (lees, in m'n latere jeugd) cd's van een bepaald artiest te kopen. Uren spendeerde 'k toen op m'n kamer met m'n stereo & koptelefoon aan. 
Nu is dat al veel minder, maar koop nog steeds graag eens een cd van iemand. 
Sinds de vereniging die 'k 4j geleden instapte begon 'k meer & meer te genieten van pure livemuziek. We gingen vaak naar een optreden, waarvan we de band geboekt hadden voor ons evenement. Een nieuwe muziekwereld ging voor mij open. Want wij streefden toen voor 't genre Blues. Blues met een rock-kantje gaf mijn voorkeur, maar de rest kon 'k ook smaken. 'k Leerde zo ook genieten van onbekende liedjes, want in die wereld schrijf je meestal je muziek zelf. Zàlig! Ik geef toe, ik kocht van geen enkele Blues-artiest een cd, omdat 'k vind dat je zo'n muziek live moet beleven. 
Door omstandigheden stapten we na 3j uit die vereniging & z'n we met 4 een nieuwe gestart. Deze keer willen we voor een breder publiek kiezen & laten we alle genres aan bod komen. 
Ook mijn 2de passie komt zo aan bod, Fotografie.
't Begon enkele jaren geleden. 'k Was op een concert van m'n grote idool Clouseau. 'k Nam m'n camera'tje mee, maar bij thuiskomst bleek dat alle foto's mislukt waren. Teleurgesteld trok 'k naar m'n buurman (die we eigenlijk neighbour noemen) die veel met fotografie bezig is & lid is van een fotoclub. Hij bekeek m'n 'pruts'camera'tje & zei me zonder blikken of blozen, 'sorry, maar hier kun je niets mee' Maar ik wou zo graag eens een degelijke foto nemen & vroeg hem om advies voor een nieuwe aankoop. Hij zocht even op 't internet & vond voor mij de ideale compactcamera. Toen 'k die in m'n handen kreeg wist 'k mij geen raad met al die knopjes. Dus besloot 'k les te gaan volgen op 't Volwassenonderwijs SNT te Brugge. Elke woensdagochtend leerde 'k werken met 't ding & dat vond 'k leuk. Na 1 semester (lees 6 maanden) zat de cursus er op. Stiekem kreeg 'k zin in nog meer & besloot 'k om ooit een reflexcamera aan te kopen. 'k Kocht die over van m'n nicht & terug ging 'k les volgen op dezelfde school. Zo begon ook de échte passie voor fotografie. Nog steeds volg 'k les & 'k hoop er nog lang te kunnen volgen.
Zo combineer 'k nu ook m'n 2 passies, door naar optredens te gaan luisteren, maar ook te fotograferen. Ook op 't evenement zelf ben 'k fotografe van dienst.

ⒸEvelyneVergote



4 opmerkingen

  1. Super leuk om jou invulling te lezen van het project. Je hebt 2 mooie passies beschreven! Leuk ook dat je deze combineert met elkaar.
    Ik ben erg benieuwd naar de rest van je invullingen, je kan zelf kijken hoe en wat. Deze is iniedergeval al erg tof om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh dank je! Doet me deugd dit te lezen :) Ik doe m'n uiterste best om de rest even goed in te vullen ;)

      Verwijderen
  2. Ik wist dit natuurlijk al allemaal van u (uiteraard :D), maar alsnog heel erg leuk om te lezen!!!
    Ook mooie foto's in de collage. Ik kijk al uit naar de rest van het project :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, al een geluk dat je mij goed kent ;) Ik vond dit wel eens leuk :) De rest volgt, maar ik ga 't verspreid publiceren. Om m'n andere schrijfsels ook nog de kans te geven ;)

      Verwijderen