Vandaag: Vrijdag

ⒸPixabay.com By nile


Om 8u30 word ‘k gewekt, maar blijf ‘k graag nog wat liggen. Toch probeer ‘k snel op te staan, want papa’s vogels wachten op vers water. Na deze klus ga ‘k me snel omkleden om dan snel even te stofzuigen in huis. Daarna neem ‘k een lange douche, want de voorbije dagen is ’t snel moeten gaan. Ik check nog snel m’n mail alvorens aan tafel te schuiven voor ’t middagmaal. ‘s Vrijdags neem ‘k graag verlof, anders vertrek ‘k zoals elke dag om 14u20 naar ’t werk.
Op een vrije dag kijk ‘k welk weer het buiten is. Bij mooi weer neem ‘k al snel m’n camera om er op uit te trekken. Ik woon niet ver van het bos & kan nog kiezen welke ‘k neem. Toch verkies ‘k niet altijd ’t bos om ergens te gaan fotograferen. Achter onze tuin ligt een straatje waar bewoonde huizen achter staan, maar ook veel weiland is. Zo ook recht voor ons, waar een transportbedrijf is & daarachter een maïsveld. Keuze genoeg om even snel foto’s te gaan nemen bij mooi weer.
Als ‘k dan niet kan gaan fotograferen, werk ‘k ofwel voor de vereniging of zit ‘k weer vast aan m’n laptop met bewerken van andere foto’s, mail checken, bloggen, ..
Rond een uur of 6 eten we ons avondmaal & ploffen we ons met z’n allen in de zetel. Soms plannen we een vergadering voor de vereniging op vrijdag omdat dat ’t best uitkomt voor iedereen. Maar dat gebeurt gelukkig niet elke week. Meestal geniet ‘k weer met m’n laptop op m’n schoot van een televisieavond. Soms gebeurt het dat mama & ik, na onze favoriete Vlaamse soap, de weekmarathon van de Australische serie Home And Away bekijken. Omdat deze serie op een nogal ambetant uur van de dag word uitgezonden & ik dus niet thuis ben, nemen we ’t op & kijken we in 1 ruk door. Zàlig! Om 11u of mssn iets later, roept mijn bed & ga ‘k slapen.

4 opmerkingen

  1. Zalig zo'n rustige dagen. Puur genieten. Vooral 's avonds voor de tv. Da vind'k zelf ook altijd plezant ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik kan daar wel van genieten van zo'n momenten :) Heb 'k wel eens nodig

      Verwijderen
  2. Ik heb altijd serie weekend ;-) Alles kijken wat ik de afgelopen week heb opgenomen. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen