#PrayForBelgium ❥

ⒸEvelyneVergote

Je hoorde 't ongetwijfeld al. België werd gisteren getroffen door terreur.
Toen mijn mama mij wekte met 't nieuws dat er een bomaanslag was geweest in Zaventem Luchthaven dacht 'k meteen aan m'n beste vriendin. Zij werkt er op de Cargo & haar man werkt op de postdienst. Ik sms'te onmiddellijk, want ik wist dat 'k haar niet telefonisch zou kunnen bereiken. Ook een sms'je sturen duurde een eeuwigheid.. Op tv zag 'k ondertussen de beelden van mensen die wegvluchten, politie & ambulances overal op straat, reporters die proberen iets te vertellen over de gebeurtenissen.. Maar wat 'k doodgraag wou weten was of m'n vriendin ongedeerd & veilig was. Al snel kreeg 'k een sms terug met 't bericht dat ze niet moest werken vandaag, maar haar man wel. Een pak van mijn hart! Ook m'n mama kreeg bericht dat de man van m'n nicht veilig was, want hij werkt enkele gebouwen verder op. De angst begon meer & meer toe te slaan bij 't idee wie er zich in Brussel bevond, maar langzamerhand kregen we overal positief nieuws dat men veilig was.

Helaas zagen we 't gewondenaantal op tv toenemen & het nieuws dat er nog een bomaanslag was in een Metrostation in Maalbeek. Opnieuw een shock voor België. Nog meer informatie te verwerken. Je begint je van alles af te vragen, hoe dit nu in godsnaam kan gebeuren, hoe iemand nu zo wreed kan zijn om onschuldigen mee te sleuren in een geloofsovertuiging of wat het ook moge zijn.

We hebben allemaal wel onze eigen mening over de maatschappij of eender wat. Maar uit dit op een beleefde manier & maak geen bloedbad van onschuldigen. Ik weet dat deze boodschap niet tot de leider(s) zal doordringen & ik eens goed zal uitgelachen worden door hen mocht dit bij hen aankomen. Ik kan alleen maar hopen dat de rust zeer snel terug keert & men terug vrij als een vogel kan rondlopen in dit kleine landje.


6 opmerkingen

  1. Verschrikkelijk, he. Gelukkig zijn je beste vriendin en de man van je nicht ongedeerd. De man van je beste vriendin dan toch ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het komt zo dichtbij, zeker wanneer je mensen kent. Ik vind het echt vreselijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd, we kunnen alleen maar hopen dat dit snel ophoud..

      Verwijderen
  3. Hi Evelyne ..
    How nice to see you again, it was a long time ago .. Hope you had a nice Easter ..
    Have a great week and welcome back to my blog .. Hug Nicki / Night Lady

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nice to see you too ;) I'm kind of a different blogger that I used to be in the past.

      Verwijderen