Help mijn blog?!

Een tijdje geleden schreef ik al een post over struggles op mijn blog. Toen ging 't specifiek over wat voor soort foto ik gebruik bij mijn schrijfsels. Nu heb 'k weer zo m'n twijfels, maar dan over de layout en vooral mijn zelfgemaakte hoofdbanner. De ene dag ben ik tevreden, de andere vind ik het niet goed of zelfs er over.

ⓒdesignerpics.com By Jeshu John
Misschien een probleem waar vele bloggers onder ons mee worstelen, ik weet het niet. Ik lees ook heel veel blogs, waar ik op dat moment inspiratie op doe maar meestal lukt 't dan niet om die om te zetten op mijn blog. Vooraleer ik aan iets begin heb ik al een perfect beeld in mijn hoofd. Dan neem 'k een wit blad in mijn Photoshop om daar te starten met mijn basis. Het lettertype heb 'k meestal al snel gekozen, waarna de opmaak start. Schaduw, reliëf, .. Het begint te komen, na wat nog verder rommelen. Klaar, denk ik dan. Ik plaats 't op mijn blog en het ziet er goed uit. Tot ik later terug kom en het me toch wat stoort of niets zegt. Ik doe er niks aan, want misschien vind 'k 't de volgende dag dan wel weer goed. Zo blijf 'k schommelen tussen wat vind 'k goed & wat wil ik anders.

Ook vind 'k de gepaste lay-out kiezen niet altijd evident. Ik wil dat de foto's goed uitkomen, maar als ik dan teveel foto's in 1 post plaats is die al direct kilometerslang. Zo ga 'k dan vaak op zoek in bestaande thema's, maar vind mijn goesting dan meestal niet. Zo blijf 'k steeds maar aanmodderen in het hele blog-gebeuren, al geef 'k mezelf toch een pluim voor mijn schrijfsels. Wat ik in 't begin niet bleek te kunnen begint nu toch wel aardig te lukken, denk 'k.

Wat vinden jullie van mijn blog?

6 opmerkingen

  1. Oh My God! Da van die banner is super herkenbaar :p Ik blijf daar ook maar mee sukkelen. Ik weet het echt gewoon nie op da vlak. Voor de rest vind ik het moeilijk om te zeggen wat ik over uw blog vind. Het ziet er simpel en mooi uit, basic zwart-wit. Niks mis mee denk ik dan. De éne zou zeggen: 'gebruik meer kleur of meer dit of dat', maar persoonlijk vind ik da ge op da vlak gewoon moet blijven doen wa gij mooi vindt :) Het is tenslotte UW blog eh. Iedereen zijn lay-out ziet er geheel anders uit.

    Qua de artikels die ge schrijft vind ik alles heel oké! Kilometerslange posts vind ik dus ook nie erg om te lezen. Laat maar komen ;p Het enige jammere vind ik wel dat ge vaak stockfoto's gebruikt. Ik zou véél liever uw eigen foto's zien. Maar enfin... wie ben ik om daar over te zagen natuurlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je reactie :) Mja, in eigen foto's kruipt er veel tijd in & meestal vind 'k ook niet de gepaste eigen foto bij mijn schrijfsel, vandaar.. 'k Begrijp je wel hoor, wou ook dat 't anders was.. 'k Beloof in de toekomst dat 'k er aan zal werken ;)

      Verwijderen
  2. Je nieuwe header viel me meteen op. Ik vind je blog wel mooi zo. Niets om je zorgen over te maken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik verander ook regelmatig van layout, hoewel ik wel altijd een eigen stijl probeer te verwerken erin. Lastig, maar blijft ook weer leuk om bezig te blijven. Leuk je nieuwe banner.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat allemaal zo moeilijk. Ik heb dan een perfect beeld in mijn hoofd, maar bekom steeds iets anders. Vandaar dat ik ook zoveel bevestiging nodig heb, ik ben veel te onzeker. Een ander z'n lat-out of header vind 'k 1000x mooier dan die van mij.. Dilemma!

      Verwijderen