Liefde voor brievenpost

ⒸEvelyneVergote

Je hoorde wellicht al over het project van Northflix en Monsieur Mango ,Echte Post Is Cool. Samen lanceerden ze een schitterend initiatief en brachten mensen dichter bij elkaar door de echte brievenpost opnieuw te gaan gebruiken.

Maar daar gaat het nu niet over. Ik heb namelijk een grote liefde voor brieven schrijven via de postbus. Als tiener begon ik met een vriendin op school te schrijven. We wisselden op school onze brieven uit en hoefden zo geen postzegels te kopen. In die tijd was de computer nog niet erg in trek, maar even later wilde mijn vriendin liever mailen dan al haar tijd te verspelen in het schrijven van een brief. Jammer vond ik dat. Ik weet wel dat een mail typen sneller gaat dan een brief schrijven, maar voor mij was dat net het leukste.

Ik begon toen ook maar te mailen en ondertussen begon ik goed mijn weg via het internet te vinden. Zo leerde ik in mijn vorig blogleven een meisje kennen die net als ik graag brieven schreef. We deelden onze adressen uit en zo zijn wij nu nog steeds brieven aan het schrijven naar elkaar. We vinden het ongelooflijk fijn om dit te doen en ik vind het vooral heel fijn om leuke post te ontvangen naast alle betalingen door. Ondertussen kennen we elkaar heel goed en communiceren we via alle mogelijke manieren, maar het brieven schrijven is iets dat we nooit zullen opgeven. Zij heeft nog meer pennenvrienden waaronder veel in het buitenland. Ik heb alleen haar om brieven uit te wisselen, maar dat vind ik wel oké.

Zo kijk ik elk jaar ontzettend uit naar de kerstperiode. Ik schrijf zelf ontzettend graag kerstkaartjes en ontvang ze even graag in mijn bus van anderen. Ook met verjaardagen stuur ik verjaardagskaartjes uit, gewoon omdat ik het zo leuk vind (en ook omdat ik ze graag ontvang ;) )

16 opmerkingen

  1. Hier was ik onlangs nog over aan het nadenken. Mama was al haar brieven van vroeger aan het lezen en ik vond da gewoon té leuk om te zien. Zoveel moeite dat er in die brieven werd gestoken en zo fijn om terug te kunnen lezen. Al die herinneringen... ! Ik heb het zelf ook geprobeerd om via brieven met vrienden te communiceren, maar ik vind da in dit tijdperk echt veel te moeilijk. We horen elkaar allemaal via mail, sms, telefoon, weet-ik-veel-wat-allemaal, en dan weet ik op den duur, na al die online gesprekken, echt niemeer wat ik in zo'n brief moet zetten. Het internet heeft de magie van brievenpost compleet weggenomen vind ik. Zo jammer. Kerstkaartjes schrijven vind ik wel nog altijd plezant. Gewoon omdat ge dan mooie kaartjes kunt gaan kopen en helemaal in die kerstsfeer zit :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger was 't idd veel makkelijker om brieven naar elkaar te schrijven, terwijl nu internet in één klik al je verhaal online kan zetten. Maar schrijven op papier vind 'k wel nog leuk. Wat 'k dan allemaal vertel? Ik geef gewoon antwoord op de vorige brief, die mssn 3 maand geleden in mijn bus lag. 'k Heb de gewoonte om niet onmiddellijk te antwoorden :)

      Verwijderen
  2. Trouwens nog nie aan 'Postcrossing' gedacht? :) Ik heb daar al eens over geschreven op mijn blog. Ideaal iets voor mensen die zo van post houden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, 'k heb er al over nagedacht, maar ben er nog niet mee begonnen. Moet 'k dringend tijd voor maken!

      Verwijderen
  3. Super leuk! Ik vind echte post ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, is zeer fijn om post in je brievenbus te ontvangen ;)

      Verwijderen
  4. Ik vind het zo leuk om kaartjes te versturen (en krijgen!). Veel persoonlijker dan een facebook berichtje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het ook zo tof om kaartjes te sturen & ontvangen. Blijft toch leuk<33

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is idd leuk. Je wil niet weten hoe graag ik de post uit de brievenbus haal, haha

      Verwijderen
  6. Gelukkig komen de kerstkaarten steeds dichterbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je gewoon blijft schrijven. Ik ben echt lazy en heb kerstkaartjes jaren geleden opgegeven. Wel laat ik mijn kinderen regelmatig iets tekenen of schrijven in een kaartje en deze sturen we dan op naar opa en oma.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik hou echt van schrijven. Ik kijk stiekem al uit naar het moment dat 'k kan beginnen aan de kerstkaartjes :D

      Verwijderen
  8. Ik zou ook veel meer brieven/kaartjes moeten versturen. Het is zo leuk! en ook om te ontvangen. Kerstkaartjes doe ik wel nog ieder jaar, maar krijg er steeds minder terug. Hahaha, dit klinkt heel zielig maar mensen wensen tegenwoordig iedereen maar fijne feestdagen via een appje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik vind dat echt superleuk. Ik ontvang ook niet altijd een kaartje terug, maar die krijgt er 't jaar er op dan geen ;) Elk jaar komen er bij & vallen er weg, dus mijn lijst is nooit 't zelfde :p

      Verwijderen