✘Terugblik op 2016 Tag✘

Een tijdje geleden werd ik getagd door Sheila die deze leuke tag heeft bedacht. Met veel plezier vulde ik hem voor haar in. Lees je mee?

ⒸPixabay.com By Geralt


1.Hoe heb jij Oud & Nieuw 2015/2016 gevierd?
Zoals het al een tijdje de traditie is vierde ik Oud&Nieuw bij vrienden thuis. Dan aperitieven we met een glaasje cava en hapjes. Daarna schuiven we aan tafel en krijgen we een schoteltje met rauwe vis en later rauw vlees die we met z'n allen op de Teppanyaki bakken. Tegen die tijd is het bijna 12u en gaan we buiten naar het vuurwerk kijken. Dan sluiten we af met een kerstbuche (jawel!) en trekken we allen huiswaarts. Meer hoeft dat niet te zijn voor mij :) Dit jaar kan ik er helaas niet bij zijn, daar ik moet werken..

2.Wat heeft jou het meest verrast in 2016?
Dat een fulltime-job niet alleen veel werkdagen van je eist, maar ook heel veel psychische inspanning. Ik wist dat het zwaar zou worden, maar niet dat ik bijna elke avond uitgeteld in de zetel zou liggen.

3.Wie heeft jou het meest verrast in 2016?
Eerlijk waar, hier moet ik echt heel diep in mijn geheugen graven. En ik moet jullie dan ook nog eens het antwoord schuldig blijven. Het komt niet. Het is dan ook een vrij lastig jaar voor mij geweest en de laatste 7 maanden er van ging het op en neer met mij.

4.Welke bijzondere personen zijn in je leven gekomen in 2016?
Op het werk komt er elke dag een dochter van een bewoner langs bij haar papa. Wij komen zo goed overeen dat wij vaak schaterlachend door de gangen lopen. Ook kan ik bij haar terecht voor een stevige babbel en dat kan mij soms een goeie boost geven.
 
5.Van wie heb jij afscheid genomen in 2016?
Ik moest halverwege het jaar afscheid nemen van mijn oude vertrouwde job (net als mijn collega's). Het rusthuis waar we werkten verhuisde naar een andere locatie en andere werkgever. Wij mochten mee, maar ik heb het toch moeilijk gehad om mijn geliefde job vaarwel te zeggen. Nog steeds mis ik het en zou ik er geld voor geven om mijn oude vertrouwde job terug te krijgen. Dat zal helaas niet gebeuren..

6.Wat heb je bereikt in 2016 waar je trots op bent?
Ik ben trots op wat ik de afgelopen 9,5j bereikt heb op werkgebied. Daar hoort het eerste deel van 2016 ook bij.

7.Wat was het mooiste bericht dat je te horen hebt gekregen in 2016?
Het is de bedoeling dat er elk jaar een jaarlijkse evaluatie word genomen van je. Dat gebeurde in het eerste deel van 2016 op mijn oude vertrouwde job. Daar kreeg ik niets anders dan lof over mijn prestaties. Dat heeft mij enorm veel deugd gedaan en is voor mij het mooiste wat ik het afgelopen jaar te horen heb gekregen.

8.Welke gebeurtenis uit 2016 zou je zo weer over willen doen?
In Maart ging ik voor de laatste keer op citytrip met de fotografie-cursisten naar Rotterdam. Ik moest stoppen met de lessen fotografie, daar ik een fulltime-job kreeg voorgeschoteld en dus geen plaats meer was voor de fotografie. Ik doe mijn uiterste best om mijn passie te onderhouden, maar het is wel niet makkelijk. Graag zou ik nog eens willen op citytrip gaan met eender wie en maakt ook helemaal niet uit welke kant we uitgaan.

9.Wat heb jij geleerd van 2016?
Dat niets hetzelfde blijft. Aan alles komt een eind en daarna komt een nieuw begin. Maar ik betwijfel of dat nieuwe begin in 2016 wel goed voor mij is.

10.Wat had je meer willen doen in 2016?
Mijn vrienden bezoeken. Ik hoop dat dit in 2017 wel beter zal worden, want ik mis het samenzijn met hen. Het ligt ook een beetje aan mij, want ik zat in een serieuze dip de afgelopen maanden.

Bedankt Sheila dat ik deze tag van jou mocht invullen!

4 opmerkingen

  1. En nu op naar een beter 2017 :) Hopelijk mét citytrip en minder vermoeiende werkdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd :) Hopelijk voor jou ook een beter 2017 qua gezondheid ;)

      Verwijderen
  2. Wat mooi om te lezen! Ik vind dat er echt mooie antwoorden tussen zitten, een mooi terugblik op 2016. Wat lijkt het me fijn dat een dochter van een bewoner zo veel voor je kan betekenen. Als je het FT werken zwaar vindt, zijn dat de dingen om naar uit te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen