52 blije maandagen #5 | Doei sleur!

ⓒpixjumbo.com By Viktor Hanacek
Een onwaarschijnlijke opdracht deze keer. Een week lang geen tv of laptop.. Sorry Melle, ik heb deze keer zwaar gefaald. Heel zwaar. Ik kijk zo graag tv en ben heel graag met mijn laptop bezig. Ik doe ze zelfs beiden op hetzelfde moment. Jawel, 's avonds kan je mij steeds met mijn laptop op mijn schoot in de zetel vinden terwijl ik tv kijk.

Waarom ik het zo lastig vind om eens een avond geen tv te kijken? Het is sinds mijn kindertijd een gewoonte. 's Avonds kijk je tv in de zetel. Nooit is het anders geweest bij ons thuis. Ook mijn vrienden kijken het liefst 's avonds tv en als we bij elkaar thuis afspreken is dat meestal wat we samen doen.

Uiteraard ga ik af en toe eens buitenshuis iets anders doen. Uit eten met vrienden en familie, zalig. Een toneelstuk gaan kijken met mijn ouders, tante en nonkel. Iets gaan drinken in de stad met vrienden. Jawel, ik doe dat ook. Maar toch, bij het thuiskomen van een avondje uit moet ik toch nog even in de zetel ploffen en een opgenomen programma zien.

Dus bij deze.. mijn oprechte excuses aan Melle en de rest.

4 opmerkingen

  1. Geen tv en laptop zou ik ook nie kunnen (en nie willen!). Ik vind het wel af en toe eens goed om mijn gsm weg te leggen. Social media als Instagram, Facebook en Twitter eens negeren voor zolang ik kan. Da doet deugd, zo af en toe :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mijn gsm leg ik ook sneller aan de kant. Doch ik mij onmiddellijk slecht voel als ik die niet op zak heb. Eens in mijn bereik kan ik hem daar gerust laten liggen :)

      Verwijderen
  2. Dat zou bij mij ook nooit lukken. Ik kijk ook altijd tv én zit ondertussen op m'n laptop. Haha. Bij ons is dat hier ook een gewoonte. Ik vind het gewoon ook wel fijn als achtergrond geluid.

    BeantwoordenVerwijderen