52 blije maandagen #6 | Het begint bij jou ❤

ⓒpixjumbo.com By Viktor Hanacek
Deze week wou Melle ons doen nadenken over mijn waarden. Wat vind ik belangrijk in het leven? Wat drijft mij? Eens een heel persoonlijk stuk.

Wat ik belangrijk vind in het leven, is gelukkig zijn. Je kunt nooit in de ganse levenslijn gelukkig zijn. Iedereen kent zijn ups en downs, ook ik. Toch doe ik mijn best om uiteindelijk overal iets positiefs uit te halen, wat mij dan direct een stuk beter doet voelen. Maar, ik beken. Ik kan soms zo pessimistisch denken dat ik de positiviteit in iets gewoon niet zie en ik voor een tijdje in een down-putje beland. Gelukkig heb ik enkele fantastische vrienden waar ik altijd bij terecht kan. En dat is dan mijn grootste geluk in het leven. Vrienden!

Ik vind het ook belangrijk om gelukkig te zijn in je job. Dat ben ik momenteel niet en ik probeer oplossingen te zoeken om er wel terug gelukkig in te worden. De job die ik voorheen deed en ook mijn droomjob werd heb ik ook niet in 1,2,3 bereikt, maar ik ben er wel geraakt door nooit op te geven en bij elke val terug op te staan. Ook nu moet mij dat terug lukken.

Gelukkig zijn in een relatie vind ik ook belangrijk. Momenteel heb ik geen liefdesrelatie met iemand, maar in het leven heb je zoveel soorten relaties dat je gelukkig in kunt zijn. Een vriendschapsrelatie (met vriend of vriendin), een collegiale relatie, .. Ik ben momenteel heel gelukkig met de vriendschapsrelaties die ik heb. Ik heb dan wel niet veel vrienden, maar die dat ik heb zijn één voor één pareltjes die ik met gans mijn hart koester. Dit heet dan gelukkig zijn volgens mij.

6 opmerkingen

  1. Zo mooi geschreven <3 Gelukkig zijn met uw job en mensen om u heen hebben die het goed met u voorhebben vind ik ook heel belangrijk. Ik heb in ieder geval inspiratie gehaald uit uw artikel hier. Misschien dat ik zelf ook maar eens over mijn waarden in het leven moet schrijven :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jippie, ik heb iemand geïnspireerd! Ik kijk er naar uit om jouw versie te lezen ;)

      Verwijderen
  2. Je hebt het inderdaad anders aangepakt als ik, maar dat is net het mooie hier van hé, dat iedereen er een eigen invulling aan kan geven. Ik vind het heel mooi geschreven! Voor mij is gelukkig zijn ook het allerbelangrijkste. Ik zou niet snappen hoe je anders kan leven. En mijn waarden zijn dan manieren om mezelf gelukkig te houden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echte, goede vrienden moet je koesteren. Die zijn er niet veel tegenwoordig.

    BeantwoordenVerwijderen