52 blije maandagen #24 | Waar ben jij trouw aan?

ⓒpixjumbo.com By Viktor Hanacek
Een jaar geleden werd Melle op een sollicitatiegesprek gevraagd om zich voor te stellen aan de hand van haar hand. Elke vinger had een vraag en deze ga ik nu voor mezelf even beantwoorden.

Duim: Waar ben je goed in?
Ik krijg dikwijls complimenten over het feit dat ik zo goed kan luisteren. Ik heb het soms wel moeilijk om de juiste woorden te vinden en uit te spreken.
Wijsvinger: Waar wil je naartoe?
Naar een gelukkiger leven. Een leven aan de zijde van een partner met wie ik lief en leed deel voor de rest van mijn leven. Een leven waar ik met de glimlach mijn job doe. Een leven zoals iemand die gelukkig is.
Middelvinger: Wat irriteert je?
Mensen die zich beter voelen dan een ander. Iedereen heeft een talent, iedereen verdient een waardig leven. 
Ringvinger: Waar ben je trouw aan?
Ik ben trouw aan mezelf. Nooit zal ik iemand uitlachen, nooit zal ik iemand bewust kwetsen. Dit hoort gewoon niet! 
Pink: Waar wil je nog groeien? 
Ik ben een onzeker iemand. Mocht ik daar in kunnen groeien zou het mij al veel gelukkiger maken. Dit lukt natuurlijk niet van vandaag op morgen. Dat vraagt tijd, heel veel tijd in sommige gevallen.

4 opmerkingen

  1. Onzekerheid is een vreselijke remmer. Je voelt je zoveel gelukkiger wanneer dat mindert. Het komt goed. Ik kan het weten..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het al vaker gezegd, ik gun iedereen zelfverzekerheid. Het brengt je zo ver en het kan je ook veel geluk brengen. Maar als je al open staat voor groei, kom je een heel eind. Ik ben ook trouw aan mezelf. Alles wat ik doe in het leven, staat dicht bij wie ik ben. Mooi om te lezen dat jij dat ook hebt.

    BeantwoordenVerwijderen