Mijn leven zoals het is #51 | Back to reality

ⓒpixjumbo.com By João Pacheco

Mijn laatste dag van mijn 10-daagse verlof gaat vandaag in. Morgen roept mijn wekker mij al om 6u30 terug op en word ik weer op het werk verwacht. Het verlof zelf beleefde ik op een laag pitje. Ik genoot van de vrije tijd die ik had en van de fijne uitstapjes die ik maakte. Tussenin spendeerde ik veel tijd in de sofa met mijn laptop of naar tv kijkend. Het was eigenlijk oorspronkelijk de bedoeling dat ik van elke dag van mijn verlof een foto zou nemen (van de bezigheden), maar dat is helaas mislukt.. Ofwel was ik te laat ofwel vergat ik het gewoon omdat ik zo aan het genieten was. Bij deze dus enkel tekst zonder foto ;)

Maandag 24/07
Er stond niet echt iets op de planning, gewoon wat huishoudelijke taken vervullen. Maar, mama was ziek, waardoor ik de meeste huishoudelijke taken op mij genomen heb. Ik nam voldoende rust tussenin, want het was nog steeds verlof ;)

Dinsdag 25/07
Mijn nonkel werd een week geleden 50 jaar en mijn papa word binnenkort (lees 29/07) 60 jaar. Dat moest uiteraard gevierd worden en dat deden we met een daguitstap naar Sluis. Wij kennen er goed onze weg en leiden dus mijn nonkel en zijn vriendin met plezier rond. 's Avonds is er avondmarkt, maar we hadden geen geluk met het weer. Daardoor zijn we vroeger naar huis gekeerd dan verwacht. Toch hadden we er een leuke dag.

Woensdag 26/07
Op woensdag is er markt in de stad. Dus dat staat als eerste op het programma. Daar komen we uiteraard heel wat mensen tegen die we kennen, waarmee we met sommigen nog iets gaan drinken. Onze voormiddag is dus al gevuld. In de namiddag houden we het rustig en vervullen we nog wat huishoudelijke taken met af en toe wat rust.

Donderdag 27/07
Om 10u spreken we af met vrienden om iets te gaan drinken in het nieuwe tea-room dicht bij huis. Om 12u werden we elders verwacht. We gingen uit eten met mijn tantes en nonkels van langs mama's kant. Het was weer een gezellig samenzijn, maar ooh wat heb ik veel gegeten! Er kon werkelijk niets meer bij, haha. Bij thuiskomst kwam de broer van mijn papa nog op blitsbezoek. Hij was gaan wandelen in de buurt en kwam nog eens goeiedag zeggen alvorens hij terug vertrok naar huis (hij woont in Oost-Vlaanderen en wij wonen in West-Vlaanderen)

Vrijdag 28/07
Ik had afgesproken met de dochter van een onlangs overleden bewoner (lees hier). Het was een fijn weerzien en ik hoop dat er nog veel zo'n toffe middagen zullen volgen. Voor de rest beleefde ik een rustige avond in de zetel voor tv. Kan zo zalig zijn soms!

Zaterdag 29/07
Vandaag werd mijn papa 60 jaar!! Ik trakteerde hem een grote beker ijs in de plaatselijke tea-room. Meer moet dat soms niet zijn, niet? ;) 's Avonds genoten we gezellig van een glas cava en wat hapjes.

Zondag 30/07
We gingen gezellig eten in een oud restaurant waar je heerlijk kan smullen van versgebakken ribbetjes. Ze zijn er immers voor gekend in de streek. Je kan er uiteraard ook nog andere gerechten krijgen zoals spaghetti. Ik hou van hun spaghetti, ze is gewoon té heerlijk om niet te eten!!

Maandag 31/07
Vandaag was een luierdag met huishoudelijke taken. Ik ging het huis rond met de stofzuiger, ruimde mijn bureau op en tussenin bleef ik in de zetel hangen. Kan ook eens deugd doen ;)

Dinsdag 01/08
Bij het opstaan kreeg ik te horen dat we snel een kop koffie zouden gaan drinken in het plaatselijke tea-room niet ver van onze deur. Even later pleegde mijn vader nog een telefoontje naar een goede vriend die hij kent dankzij hun gezamenlijke hobby, nl de vogelliefhebberij. Hij wou nog eens afspreken omdat ze regelmatig vogels bij elkaar achterlaten om te kweken. Daar ik toch thuis was werd er voorgesteld om taartjes mee te brengen en dan zouden zij voor de koffie zorgen. Dus weer een volgeplande dag ;)

Woensdag 02/08
We gaan deze morgen weer naar de wekelijkse markt in de stad. En deze middag heb ik een afspraak bij de kapper. Mijn haar moet dringend eens geknipt worden ;)
Correctie: Na een verschrikkelijke nacht waar ik hoofd- en maagpijn aan overhield, bleef ik in mijn bed. Laat ons hopen dat ik er snel beter van word..

Zo, het zit er weer op. Het is verdorie snel gegaan, maar aan alles komt helaas een eind. Ook aan mijn verlof.. Tot volgend jaar, lieve zomerverlof. Graag wat meer zon dan, want nu heb ik er niet veel gezien ;)

10 opmerkingen

  1. Uiteindelijk heb je nog aardig wat gedaan tijdens je verlof! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend van je hoofd- en maapgijn! Wel fijn dat je lekker bent gaan uiteten en dergelijke!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik voelde mij echt niet goed deze morgen. Het gaat nu gelukkig al beter, maar ben nog niet 100%..

      Verwijderen
  3. Ai, jammer van de laatste dag! Misschien (onbewust) ziek geworden van de stress om terug te moeten gaan werken? Voor de rest hebt ge wel nogal een volle agenda gehad! Leuk :) Fijn ook dat ge zoveel met uw ouders kunt doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal mssn wel met de stress te maken gehad hebben, you know me, hé ;)

      Verwijderen
  4. Gaat altijd snel he, zo'n vakantie. Gelukkig ben ik pas sinds gisteren vrij dus ik heb nog wel eventjes ;-) Succes met je eerste dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn hé, zo'n chillvakantie. Met niet te veel "moetjes". Dat heb ik ook altijd graag. Jammer van die laatste dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, voor mij had die gerust nog wat langer mogen duren, maar ja.. het moet nog lukken ook, hé ;)

      Verwijderen