52 blije maandagen #33 | Verleden, heden of de toekomst?

ⓒpixjumbo.com By Viktor Hanacek
Leven in het verleden, heden of de toekomst. Een belangrijke vraag die voor iedereen anders is. Melle schreef in haar wekelijkse blije maandag-mail dat ze momenteel meer in het verleden leeft door bepaalde omstandigheden. Begrijpelijk.

Ik ben zo iemand die nu eerder stilstaat bij bepaalde gebeurtenissen en probeert te leven van dag tot dag. Ik plan dan wel dingen, maar sta sinds een aantal jaar meer stil bij dingen die mij aangrijpen. Ik probeer meer te genieten van het leven, ookal gaat dit momenteel heel wat minder. Ik hoop uiteraard dat dit ooit terugkomt.

Ik denk ook vaak terug aan dingen die in het verleden gebeurt zijn, zowel positief als negatief. Doch zijn dit momentgedachtes en ga ik niet langer vastpinnen. Ik zeg dan wel eens vaak 'had ik dit of dat maar gedaan' of 'was dit maar zo of zo gebeurt', maar dat zijn maar momentgedachten. Je kunt er toch niet veel meer aan veranderen. Vroeger ging ik daar dieper op in en werd ik soms echt heel ziek van er steeds mee bezig te zijn in mijn hoofd. Dit is gelukkig al heel wat beter geworden.

Wat er in het heden gebeurt ben ik geneigd te delen met vrienden en als dat kan op social media of mijn blog. Ik heb nood aan mensen rondom mij die mij zeggen 'Goed gedaan!' of als het iets is dat ik beter niet had gezegd tegen die ene persoon en ik een bui voel hangen 'Dat komt wel weer goed.'

Geen opmerkingen